« Terug

“Omdat Techni Team ontzorgt, weet ik zelf minder van computers”

Frank.jpg28 feb

Er komt heel wat op een moderne huisartsenpraktijk af. Aan patiëntenproblematiek, maar ook aan kosten. Daarom heeft een huisarts altijd wel iets in zich van een kruidenier, vermoedt Frank Dictus. Een geleverd product moet goed zijn tegen een scherp tarief, vindt hij. “Wij zijn best tevreden met wat Techni Team onze praktijk biedt. Zij ontzorgen ons op het gebied van ICT. De telefonie is buiten het contract gebleven.”

Steevast: tevreden

“Het gebeurt nogal eens dat een collega-praktijk ons vraagt naar de ICT-oplossing die wij hebben gekozen. Dan zeg ik steevast dat ik tevreden ben met Techni Team. Later hoor ik dan dat die praktijk ook over is gegaan. Ik ben dus al vaak een soort van pr-medewerker voor hen geweest. Haha, daar heeft nog geen bonuskorting tegenover gestaan, nee. Maar binnenkort moeten we gaan praten over de verlenging van het contract …:-)”

Modewoord

Tot vijf jaar geleden had Huisartsenpraktijk Markt in Cuijk het hele computersysteem in eigen beheer. Voor het onderhoud had Frank Dictus een contract afgesloten met een ICT-firma. “Toen de hardware aan vervanging toe was, schrokken we van de prijs. Dat was voor ons de aanleiding om ons te oriënteren op andere mogelijkheden. In dat traject hoorden we van Techni Team, een partij die zich had gefocust op ICT-dienstverlening voor de eerstelijnsgezondheidszorg. Het bleek dat andere praktijken in de regio al met hen samenwerkten. De berichten waren goed en de prijs was lager dan die van onze eerdere ICT-relatie. Techni Team beloofde ons te ontzorgen. Dat was het modewoord.”

Respons

“Sinds onze ICT bij Techni Team ligt, heb ik er geen omkijken meer naar. Ik weet er dus ook steeds minder van. Dat is het nadeel. Als een computer nu trager loopt dan normaal, zeggen we: bel Techni Team maar. Dan lossen zij het voor ons op. De respons is de ene keer wat sneller dan de andere keer. Maar in het algemeen ben ik tevreden. Heerlijk dat ik zelf niet meer hoef te prutsen aan een computer!”

Focus op patiënten

Heeft het modewoord ‘ontzorging’ dus echt inhoud gekregen? Frank Dictus: “Ja, zij zorgen voor prima hardware, voor alle updates, voor een dagelijkse back-up. Ze lossen storingen op wanneer die zich voordoen. Ergens op een zeer goed beveiligde plek staat de server. Ook daar hebben we geen omkijken naar. Dat geeft een rustig en vertrouwd gevoel. Wij kunnen ons focussen op onze patiënten.”

« Terug

Deel dit bericht

Scroll naar boven