Bjorn, de stem van Techni Team

Bjorn Welgraven.jpg25 apr

Bjorn Welgraven is de stem van Techni Team. Althans voor veel klanten die de klantenservice bellen. Welke jongeman zit er aan die stem vast? Iemand bij wie klantgerichtheid in de genen zit, die zich kwetsbaar durft op te stellen en erg van vrijheid houdt.

Van verpleegkundige naar klantenservice


Een reuzestap?

Een aantal jaren werkte hij als verpleegkundige in de gehandicaptenzorg. Het lijkt een reuzestap van de zorg naar de klantenservice in de ICT-sector. Bjorn beaamt én ontkent dat. ‘Natuurlijk kon ik in de gehandicaptenzorg makkelijker warme contacten opbouwen. De cliënten zijn anders en de collega’s zijn anders.
Aan de andere kant zijn er ook veel overeenkomsten. Nog steeds stel ik in mijn werk de klant centraal. Nog steeds wordt van mij gevraagd om goed te luisteren naar het verhaal van de klant. Om door te vragen en te kijken wat het probleem achter het probleem is. Dat is in de zorg niet anders. Nog steeds doe ik mijn best om een gesprek rustig en soepel te laten verlopen. Om dingen aan de klant uit te leggen zonder te vervallen in jargon.’

Samen met de klant

Techni Team is een bundeling van professionals. Zij weten alles van ICT en telefonie. Ze verkopen ontzorging. Die grote woorden kunnen ook een valkuil zijn, beseft Bjorn. ‘Ook bij Techni Team zijn wij niet alwetend. Gaan wij met iets nieuws werken, dan moeten wij er zelf ook inkomen. Dan mag je jezelf ook kwetsbaar opstellen in een klantencontact. Waarom zou ik direct alles moeten weten? Weet ik het niet, dan ga ik samen met de klant en mijn collega’s op zoek naar de oplossing. We komen er altijd uit.’

Totaalplaatje ontdekken

Bjorn wordt geacht om bij Techni Team de verpersoonlijking van dienstverlening te zijn. Wat is voor hem het wezenlijke van dienstverlening? Na wat nadenken zegt hij: ‘Je moet de klant helpen met zijn probleem, zonder met hem mee te gaan. Hij denkt vaak al in een bepaalde richting. Het is mijn taak om de klant uit die richting weg te krijgen. Om uit te zoeken wat achter de directe klantvraag zit. De essentie is dus om het totaalplaatje te ontdekken.’

Motorrijden

Buiten zijn werk kan Bjorn zich helemaal uitleven in de scouting. ‘Ik heb daar jaren groepen geleid. Nog steeds ben ik erg betrokken bij de scouting. Afgelopen weekend heb ik samen met anderen een zwembad gebouwd en een kampvuur gestookt. Heerlijk.’ En als hij een vol hoofd heeft, kan hij ook altijd zijn motorhelm opzetten voor een mooie rit in de regio. ‘Anders dan met autorijden, moet je op de motor ieder moment je hoofd bij het rijden hebben. Dat is voor mij een fijne manier om mijn hoofd weer helemaal leeg te maken.’

Gezinnetje

Hij heeft geen spectaculair grote doelen. Geen wereldreizen liggen in het verschiet. Onlangs werd Bjorn oom en hield hij zijn kleine neefje in de armen. ‘Als je zo’n kleintje vasthoudt, gaat er iets bij je leven. Dus als je mij vraagt naar grote doelen … Een gezinnetje stichten, dat is toch prachtig?!’

 

« Terug

Deel dit bericht

Scroll naar boven