‘Ook als ik stofzuig, denk ik in oplossingen’

Collega Léon.jpg25 apr

Voor de klanten die bij Techni Team hun telefonie hebben geregeld, is Léon Ros een bekend gezicht. ‘Voor mij is het een topprioriteit dat de oplossing die ik realiseer precies doet wat de klant wil. Dat houdt mij ook na vijf uur ’s middags bezig.’ Lees wat Léon doet bij Techni Team.

‘Als verkoper in een doe-het-zelfzaak leerde ik luisteren’

Wanneer een van zijn collega’s bij een cliënt telefonie heeft verkocht, komt Techni Teams telefonie-expert Léon in beeld bij de cliënt. ‘Ik kijk op de website van de klant welke telefoonnummers er zijn. Die bel ik allemaal op om te horen welke boodschap ik dan krijg en hoe dat beter ingeregeld kan worden. Ik ga naar de klant toe om te luisteren wat hij of zij wil. Die wensen vertaal ik in een stroomschema. Dat bespreek ik met de klant. Ik geef advies op basis van mijn eigen observaties. Vervolgens koop ik in wat de cliënt wil hebben en leg dat aan. Meestal gaat het om een overstap naar nieuwere technieken tegen lagere kosten. Ja, wij leggen alleen maar VoIP aan.

Veilige lijn

In deze snelle tijd moet de telefoon het altijd doen. Zeker bij de cliënten van Techni Team: huisartsen, fysiotherapeuten, apothekers etc. Léon: ‘Daarom leveren we vaak een dubbele lijn. Houdt de ene er onverhoopt mee op, dan gaan de gesprekken over de andere lijn. Telefonie is ook veiliger geworden. De dubbele lijn is beveiligd en niet te hacken. De centrale staat in een afgeschermd datacenter. Voor onze cliënten is het fijn, dat zij geen omkijken hebben naar een centrale en hun toestellen. Zij nemen alles af op leasebasis. Zo wordt ook het op- en afschalen heel eenvoudig.’

Via eigen smartphone

Dankzij de steeds meer toegepaste integratie van telefonie en ICT wordt de bereikbaarheid steeds beter. ‘Ik heb laatst bij twee fysiopraktijken ervoor gezorgd, dat alle medewerkers alleen nog maar werken met hun eigen smartphones. Zij zetten de eigen app op hun telefoon en zijn altijd bereikbaar. De VoIP-telefooncentrale kun je benaderen via je smartphone. Overal vandaan kun je bijvoorbeeld die centrale opdracht geven om je aan- of af te melden voor een specifieke wachtrij.’

Spoedoproep

In de zorg kan een spoedoproep van levensbelang zijn. Het is daarom zaak dat zo’n spoedoproep goed gescheiden wordt van een gewoon telefoontje. Léon: ‘Daar zijn verschillende mogelijkheden voor. We kunnen een extra lijn aanleggen voor alleen de spoedoproepen. We kunnen ervoor zorgen dat een spoedoproep een andere beltoon krijgt. Of dat de beller als eerste in het keuzemenu hoort wat hij bij spoed moet doen. ‘Bij spoed, druk op 1 …’ Ondanks al die mogelijkheden zijn er nog steeds huisartsen die in hun keuzemenu een mobiel nummer noemen voor spoedgevallen. Dat raad ik hen altijd af. Je zult als beller maar in paniek zijn. Dan onthoud je nooit zo’n mobiel nummer. Maar wil de klant toch een 06-nummer genoemd hebben, dan regelen we dat ook.’

Tijdschema’s finetunen

De digitalisering van de telefonie geeft Léon de gelegenheid om de kalender van het hele jaar in de telefooncentrale van iedere klant te zetten. ‘Ik kan daarin heel precies tijdschema’s finetunen. Alle feestdagen staan er inmiddels in. Daar hoeft de klant niets voor te doen. De beller krijgt op een feestdag keurig de melding dat de praktijk gesloten is en dat hij zich moet melden bij de huisartsenpost van een ziekenhuis bijvoorbeeld.’

Doe-het-zelfzaak

‘Het is voor mij topprioriteit dat de oplossing die ik realiseer precies doet wat de klant wil. Dat houdt mij ook na vijf uur ’s middags bezig. Ik weet het, het is niet goed om je werk mee naar huis te nemen. Maar dat gebeurt bij mij wel. Loop ik te stofzuigen, dan denk ik nog aan telefonieoplossingen voor klanten. Dat oplossingsgericht denken heb ik geleerd toen ik verkoper was in een doe-het-zelfzaak. Ik heb daar leren luisteren naar wat de klant wil. Daar heb ik nog steeds veel aan. Ik ben perfectionistisch. Wil dat dingen helemaal af zijn. Dat kost misschien wat meer tijd, maar het geeft mij een goed gevoel en de klant is blij.

« Terug

Deel dit bericht

Scroll naar boven